Vervolg week 1 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Fleur Brenk - WaarBenJij.nu Vervolg week 1 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Fleur Brenk - WaarBenJij.nu

Vervolg week 1

Door: Fleur van Brenk

Blijf op de hoogte en volg Fleur

06 April 2014 | Tanzania, Arusha

Dag 3:

Om half 8 ging ik met de 3 andere nieuwe vrijwilligers uit mijn huis naar het vrijwilligershuis waar we waren met de oriëntatie dag. Vanaf deze plek werd iedereen door een medewerker van de organisatie naar zijn placement gebracht! Ik was de enige vrijwilliger voor het weeshuis Aston vision. De medewerker van de organisatie legde mij goed uit hoe ik bij me placement moest komen. Eerst namen we de gele dala dala tot het eindpunt en daar stapte we op een groene dala dala! De dala dala s rijden trouwens echt als gekken en halen soms zo achterlijk andere auto's in levensgevaarlijk maar daar moet je maar niet bij stilstaan als je in de dala dala zit. De rit naar het weeshuis toe was heel mooi heel jungle achtig. De medewerker van de organisatie had voor mij de terug weg op een papiertje schrijven want ze kon me niet komen ophalen dus moest ik in mijn eentje terug. Gelukkig legde ze alles heel duidelijk uit en heb ik op de heen weg goed om me heen gekeken voor herkennings punten voor de terug weg . Bij het weeshuis aangekomen werd ik voorgesteld aan de directeur (Aston) hele aardige rustige man. Aston leidde mij rond en bracht me naar het klaslokaal waar de kinderen les kregen. Wel is het Engels van Aston niet heel verstaanbaar voor mij maar dat komt wel goed. Bij het klaslokaal zongen de kinderen een liedje voor me dat was zo leuk en bijzonder. De kinderen zijn tussen de 3 en 6 jaar oud en kunnen amper tot geen Engels dus ik moet echt Swahili gaan leren hihi. In het klaslokaal werd ik voor gesteld aan de lerares die pas 18 jaar oud is en niet zo vriendelijk is. Na de rondleiding ging de medewerker van de organisatie weg en bleef ik achter bij bet weeshuis. Ik hielp de lerares met lesgeven en leerde de kinderen het alfabet en cijfers dit kunnen ze trouwens wel goed in het Engels. Wat echt vreselijk was ia dat de lerares de kinderen slaat met een stok vreselijk om te zien. Op de oriëntatie dag hadden ze mij hier al op voorbereid en je moet dit respecteren je mag er niks van zeggen. Wat ik deed is dat ik die stok waar ze de kinderen mee sloeg gebruikte om dingen aan te wijzen op het bord. Dus ik liet zien kijk hier gebruik ik de stok voor en niet om kinderen mee te slaan. Na de les gingen we buiten spelen met de kinderen en de kinderen trokken zo aan me lang ik een pop was hihi te schattig. Om 1 uur ging ik terug naar het vrijwilligershuis en ben niet verdwaald in 1 keer goed aangekomen. Goed he was zo trots op mezelf haha aangekomen in het huis heb ik geluncht en ben daarna met een andere vrijwilliger van mijn huis even de stad nog in gegaan. Alleen onderweg naar de stad kwam rook en brand bij het voorste bankje. Dus die vrouw waar de brand begon vloog over iedereen heen de dala dala uit echt een hilarisch gezicht de mensen van de dala dala losten het weer op wn. Weg was de rook en brand en daar gingen we weer. Hahah sorry dit was zo hilarisch en raar tegelijk. Na de stad weer naar huis gegaan gegeten en naar bed.


Dag 4:

Dag 4 alweer wat gaat de tijd snel he... Vanochtend om half 7 opgestaan ontbeten met ananas Mmm zo lekker! Gedoucht en ja we hebben weer warm water heerlijk !! En in mijn eentje mtvde dala dala naar het weeshuis gegaan! Aangekomen bij het weeshuis heb ik al een paar van de cadeautjes gegeven aan de kinderen en wat zijn ze er blij mee! Vooral de stickers zijn ze helemaal dol op. En vooral die van SpongeBob. Deze dag heb ik de kinderen de cup song geleerd en was de manager van het weeshuis aanwezig een aardige man die heel aardig voor de kinderen is en ze niet slaat ! Ook hebben we geschommeld hier zijn de kinderen dol op en gevoetbald! En touwtje gesprongen. Om 12 uur ben ik terug gegaan naar huis en ja ik was verdwaald...bij het eindpunt van de groene dala dala moet ik op de gele dala dala stappen maar kon nergens een gele dala dala vinden. Een aardige jongen hielp mij om de goede weg te vinden dacht ik maar hij zetten mij weer op de groene dala dala terug naar het weeshuis dus bedankt voor niks want ik was veder verdwaald maar... Ik heb zelf de weg terug kunnen vinden naar de gele dala dala en ben veilig thuis gekomen gelukkig en ik bleef rustig gelukkig. Inmiddels wel 2 uur veder. Bij het huis geluncht en in de zon gezeten. S avonds gingen we naar het vrijwilligershuis waar de oriëntatie dag ook was om te netwerken en kennis te maken met alle Andere vrijwilligers. Hier gekletst en gegeten en ja heel vies... Ik heb waarschijnlijk kat op eerst zei iedereen dat het geit was maar zo smaakte het al niet en het vlees was heel goor en taai ik kreeg het niet door gekauwd heel vies. Na het eten terug naar ons huis gegaan en gaan slapen. Je gaat wel steeds hier vroeg naar bed de dagen slopen je en de warmte ook. S nachts is het wel echt koud!

  • 06 April 2014 - 22:58

    Thea:

    Ha Fleur! Mooie verhalen hoor. Klinkt alsof je het goed naar je zin hebt. Enneh... ik denk dat het toch geit was hoor: taai, niet weg te krijgen en niet lekker... herken ik uit Ghana, ha ha! Veel plezier daar. Groet Thea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Vrijwilligerswerk Tanzania

in een weeshuis werken

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2014

Week 10

10 Juni 2014

Week 9

30 Mei 2014

Week 8

21 Mei 2014

Week 7

21 Mei 2014

Week 7
Fleur

Actief sinds 18 Maart 2014
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 5582

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Tanzania

Landen bezocht: