Week 1 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Fleur Brenk - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Fleur Brenk - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Fleur van Brenk

Blijf op de hoogte en volg Fleur

05 April 2014 | Tanzania, Arusha

Zo week 1 zit er al weer bijna op.. Wat gaat de tijd eigenlijk al snel! Ps let alsjeblieft op spellingsfouten enzo..

31 maart landen ik om 1 uur op jro AirPort! Ik stapte het vliegtuig uit en de hitte kwam mij tegemoet! Het was echt een heel klein vliegveldje. Vanaf het vliegtuig werden we begeleid door een vrouw naar het gebouw toe. Daar moest ik naar een hokje toe lopen om een visum aan te vragen. In het vliegtuig had ik een briefje gekregen wat ik moest invullen om een visum te krijgen. Bij het hokje gaf ik dit aan die man en maakte hij een visum voor mij aan. Daarna moest ik naar een ander hokje om een stempel te krijgen van Tanzania in mijn paspoort. Na dat moest ik naar het laatste hokje om mijn vingerafdrukken te checken
! Eindelijk hiermee klaar liep ik naar buiten en daar stond een vrouw met een bordje van ivhq in haar handen. Ik liep naar haar toe en stelde me voor en zij bracht mij naar het busje wat mij weer naar het vrijwilligershuis bracht. In het busje heb ik naar huis gebeld dat ik veilig was aangekomen en gekletst met aichia( zij is de huis manager van het vrijwilligershuis waar ik verblijf)
Na een uur rijden waren we aangekomen bij het vrijwilligershuis. Hier kreeg ik van aichia een korte rondleiding en ben daarna me bed ingegaan want toen was het al half 3 !

De volgende morgen werd ik vroeg wakker door de andere meiden van het vrijwilligershuis die Zich klaar aan het maken waren voor een dag op hun placement. Ik ben me toen gaan douche het water was ijskoud!!! En gaan ontbijten met ananas super ontbijt! Haha daarna ben ik met een andere vrijwilliger die nieuw was (Kat uit Engeland) naar de stad gegaan. Dit was zo raar! Je bent echt de enige blanke die hier rond loopt en iedereen zit aan je en trekt je mee! We hebben in de stad een internet cafe opgezocht. Na dit zijn we weer met de dala dala s naar huis gegaan. Dit was al een heel avontuur voor mij haha in het vrijwilligershuis stond het avond eten klaar weet even niet meer wat het was en ben na het eten vroeg me bed ingegaan!

Dag 2

Vandaag was oriëntatie dag. Om 8 uur vertrokken we naar een ander vrijwilligershuis om daar alle andere nieuwe vrijwilligers te ontmoeten. Ik maakte kennis met iedereen en ik ben de enige uit een niet Engels sprekend land! Ook echt hilarisch dat niemand goed mijn naam kan uitspreken. Na met iedereen kennis gemat te hebben kregen we heel veel informatie over vrijwilligerswerk en hoe het allemaal gaat waar je voor uit moet kijken en waar je op moet letten. Ook werd deze dag onze work permit geregeld hiervoor moesten we heel veel documenten invullen en alles samen met je paspoort in een envelop doen! Na dit alles geregeld te hebben kregen we Swahili les dit was zooo leuk ! Wel erg lastig is het hoor ! Na de Swahili les hingen we met ze ae de stad in (arusha) hier kregen we een rondleiding en gingen we naar muzungu square ( blanke plein) dit is een plein met internet cafés en een grote supermarkt en hier ontmoeten de blanken mensen elkaar. In de supermarkt heb ik wasmiddel gekocht want ik moet mijn kleren zelf wassen met de hand. Ook heb ik Tanzaniaanse shillings gepint en heb ik een Tanzaniaanse sim kaart gekocht. Na de rondleiding door de stad zijn we naar de maasai market gegaan! Dit is zoo cool allemaal maasai spullen en Tanzaniaanse spullen ! Ik heb al gelijk iets gekocht hier een Afrikaanse broek en die zit zo lekker ! En van 1 man kregen we een gratis armbandje. Na de markt zijn we weer terug gegaan naar huis en hebben gegeten en gekletst daarna ben ik weer vroeg naar bed gegaan! De nachten zijn trouwens erg koud hier. Ik slaap met 2 dekens en met me sloffen aan. Overdag is het echt bloedheet en schijnt de zon bijna heel de tijd.


  • 05 April 2014 - 18:48

    Tante Con:

    Hoi Fleur,

    Blij te horen dat alles zo goed gaat, mama heeft mij op de hoogte gehouden en via Sabrina heb ik je foto,s op facebook gezien.
    Wat een leuke kinderen allemaal zeg!!!
    Kun je het een beetje vinden met de andere vrijwilligers en heb je al iemand waar je het goed mee kan vinden??
    Wat heb ik nog meer van mam gehoord, ga je al op safari???
    Nou geniet daar maar fijn van, is echt super leuk en slapen jullie dan in tenten of gewoon in een hostal.
    Wat is het ontbijt lekker he met al dat verse fruit, krijg je ook yoghurt, die is daar zo lekker dik en dan met vruchten zalig!!!
    Het brood moet je echt altijd roosteren anders is het niet te pruimen, maar dat went snel. Weet niet of ze daar ook donker bruin brood hebben want dat is wel lekker.
    Hoe bevalt het om les te geven, raar zeker. Maar luisteren ze wel naar je. Begreep dat je ook al met ze had gezongen.

    Hier gaat alles zijn gangetje, het is heel erg mooi weer voor de tijd van het jaar, dus genieten we al zalig van de tuin.

    Nou Fleur dat was het voor deze week, we zullen je site in de gaten houden en dan meldt ik me weer.

    Geniet van alles en kijk goed uit.
    Dikke kus van
    Oom Gerard en tante Con

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Vrijwilligerswerk Tanzania

in een weeshuis werken

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2014

Week 10

10 Juni 2014

Week 9

30 Mei 2014

Week 8

21 Mei 2014

Week 7

21 Mei 2014

Week 7
Fleur

Actief sinds 18 Maart 2014
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 5602

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Tanzania

Landen bezocht: