Vervolg week 6 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Fleur Brenk - WaarBenJij.nu Vervolg week 6 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Fleur Brenk - WaarBenJij.nu

Vervolg week 6

Door: Fleur van Brenk

Blijf op de hoogte en volg Fleur

13 Mei 2014 | Tanzania, Arusha

Zo daar ben ik weer met nieuwe verhalen :)

Dinsdag avond vorige week zijn we uit eten gegaan omdat het jade en elisha s laatste avond was. We zijn naar Africa cafe gegaan en hier heb ik een soort van panini met spinazie feta en champignons op met frietjes. Was erg lekker! We hebben lekker gekletst en daarna zijn we naar huis gegaan en ons bedje in gegaan. Ik voelde me niet helemaal top dus ben betijds gaan slapen. Hier ga ik sowieso vroeg naar bed aan t einde van de dag ben je echt kapot dus lig je vroeg in je bed.
De volgende ochtend ging mijn wekker wat vroeger om 6 uur omdat ik met jade en elisha wilde ontbijten en ze uit wilde zwaaien. Echt jammer dat ze weg gaan! Beneden aangekomen hebben we gezamenlijk ontbeten toen was de taxi er van jade en elisha en heb ik ze uitgezwaaid en ben daarna weer me bed in gegaan omdat ik me erg beroerd voelde. Hoofdpijn, koorts neus helemaal verstopt en hoesten, denk dat ik een koudje heb opgelopen bij de waterval zondag. Ik heb tot 12 uur smiddags geslapen en daarna gelezen en gewacht tot de rest van de vrijwilligers thuis kwam. Wat duurt een dag lang zeg als je niet lekker bent en alleen in het huis bent. Rond 3 uur kwamen de andere vrijwilligers thuis en hebben we op het balkon in het zonnetje gezeten wat na de regen begon te schijnen! S avonds voelde ik me een stuk beter en heb ik met Ellie klei gemaakt voor de kinderen van haar weeshuis. Erg leuk om dit te maken en super simpel van meel en olie en kleurstof. En t voelt ook echt als klei!

Donderdag ben ik weer naar het weeshuis gegaan voelde me weer stukken beter en wilde niet nog een dag thuis zitten! En voelde me woensdag al lullig tegenover de kinderen dat ik thuis ben gebleven. Bij het weeshuis aangekomen was erin de andere vrijwilliger er al en hebben we samen les gegeven en de kinderen proberen voor te lezen maar dit snappen ze niet. Ze denken dat ze je moeten herhalen en kijken niet naar de plaatjes. Na de mislukte poging om voor te lezen zijn we spelletjes gaan doen en ben ik met Aston om de tafel gaan zitten om te praten over wat het weeshuis nog allemaal nodig heeft aan donaties en spullen. Wat de hoogste prioriteit is zijn de toiletten afmaken en het klaslokaal afmaken. Dus ik ga hier mijn uiterste best voor doen om dit voor elkaar te krijgen en mijn verhalen aan jullie te vertellen wat ik zie en wat er hier nog allemaal nodig is. Donderdag avond een rustig avond je gehad en spelletjes gespeeld en vroeg me bed in gegaan om nog bij te tanken.

Vrijdag was ik alleen in het weeshuis omdat erin op safari is. Vandaag ben ik met Aston naar de school geweest waar de kinderen heen gaan als ze gesponsord worden. Hier heb ik voor de vrijwilligers die kinderen hebben gesponsord en nu weer in hun eigen land zijn foto's gemaakt van de kinderen en heb ik de klassen gezien waar de kinderen inzitten en met de leraren gepraat hoe het met de kinderen gaat of alles lukt enzo. Erg leuk om de kinderen te zien ze kwamen op me af rennen alsof ze me 5 jaar niet gezien hadden en kreeg allemaal knuffels van ze en met het afscheid moest 1 kindje huilen erg sneu ! Wel goed dat ze nu naar een echte school gaan en goed les krijgen en dus meer verzekerd zijn van een betere toekomst.
Na het weeshuis ben ik nog even naar de stad gegaan om met thuis te kletsen en s avonds hebben Julia en ik de huis manager mee naar haar favoriete eet tentje genomen omdat ze jarig was. Erg leuke avond gehad! We zijn met een dala dala naar dr stad gegaan omdat aichi de huis manager een lokal hier is dus dan kan je s avonds een dala dala nemen. Erg leuk om de stad bij avond te zien en rond worden geleid Door aichi. Aangekomen bij het eet tentje (hamburger tent waar de hamburgers echt super zijn en voor nog geen 3 euro) lekker gegeten en gekletst daarna hebben we een taxi gebeld en zijn we op de terug we nog gestopt bij een lokale bakker om een dessert te kopen. Hier heb ik een heerlijke cocos cake genomen echt super lekker en hebben we dit thuis opgegeten en een film gekeken. Dit weekend zijn Julia en ik de enige in het huis omdat de rest op safari is dus hebben we lekker het rijk voor ons alleen ;)

Zaterdag ochtend heb ik lekker uitgeslapen tot 9 uur en daarna ontbeten en het zonnetje schijn dus het was een prachtige dag. Na het ontbijt heb ik mijn was gedaan en een emmer douche genomen en mijn haar gewassen ( ja we hebben nog steeds geen water) en ben daarna lekker gaan relaxen in de zon en heb met Julia Swahili geleerd en gelezen. S middags hebben we een heerlijke Smoothie gemaakt en zijn daarna weer gaan relaxen. S avonds hebben we gekookt samen en zijn vroeg ons bed in gegaan. De zondag was ook een relax dag en hebben we een wandeling gemaakt bij ons huis en van een prachtig uitzicht genoten. S avonds hebben we de lion king gekeken echt grappig om dit nu te zien nadat je op safari bent geweest. En je komt de taal ook tegen in de film zoals de naam van de leeuw Simba in de film betekent in Swahili leeuw haha en hakunu matata is heb geen zorgen in Swahili erg grappig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Vrijwilligerswerk Tanzania

in een weeshuis werken

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2014

Week 10

10 Juni 2014

Week 9

30 Mei 2014

Week 8

21 Mei 2014

Week 7

21 Mei 2014

Week 7
Fleur

Actief sinds 18 Maart 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 5598

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Tanzania

Landen bezocht: