Vervolg.. Week 1 en week 2 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Fleur Brenk - WaarBenJij.nu Vervolg.. Week 1 en week 2 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Fleur Brenk - WaarBenJij.nu

Vervolg.. Week 1 en week 2

Door: Fleur van Brenk

Blijf op de hoogte en volg Fleur

10 April 2014 | Tanzania, Arusha

Zo daar ben ik weer sorry dat ik wat achter loop met mijn blog! Alles gaat goed en voel me al goed thuis wel denk ik elke dag even aan thuis maar dat is logisch! Bedankt voor alle leuke reacties op mijn blogs en de goede adviezen !

Dag 6:
Deze dag had ik in de ochtend zo n last van heimwee! Je staat op en je hebt niks te doen omdat het zaterdag is dat was wel even raar. Na hierover gepraat te hebben met de Andere vrijwilligers voelde ik me al stukken Beter! Het is ook lastig om je soms in het Engels uit te drukken en dat is best frustrerend ! Na het ontbijt en Een douche ben ik met 2 andere meiden uit mijn huis naar de stad gegaan en daar op mijn blog geschreven en naar een markt gegaan. Was erg gezellig ook leuk dat die meiden er al langer zijn dan kunnen ze mij alles laten zien en over de stad vertellen. Na dit zijn we weer naar het huis gegaan en daar spelletjes gespeeld en muziek geluisterd ook kwamen andere vrijwilligers uit andere huizen naar ons huis gezellig kletsen! Om 11 uur gingen een paar vrijwilligers uit maar ik ging lekker mijn bedje in gelukkig ook maar want ze kwame. Pas om half5 s ochtends thuis en het uitgaan hier is niet echt fijn als blanke ae jongens zitten aan je enzo niet echt iets voor mij maar wie weet een ander weekend.


Dag 7:

Vandaag lekker uitgeslapen tot 10 uur heerlijk! Daarna lekker ontbeten het fruit bij het ontbijt is zo lekker en ik ontbijt iedere dag netjes goed he thuis kon ik het ontbijt nog wel eens overslaan maar hier eet ik netjes! Na het ontbijt gedoucht en de was Gedaan kreeg echt weer zo n camping gevoel je was met de hand wassen gelukkig heeft mama mij voor dat ik ging dit goed uitgelegd haha! Na de was ben ik met Jess een vrijwilliger van mijn huis naar de stad gegaan om een markt te bezoeken wat heel leuk moest zijn een etenswaren markt maar na lang zoeken niet kunnen vinden :( helaas begon het ook te regenen dus zijn we maar naar huis gegaan daar lekker op het balkon gezeten en veder de was gedaan! Daarna vroeg naar bed gegaan want voelde me niet helemaal lekker


Dag 8:

Wat een vreselijke nacht heb ik achter de rug.. Ziek geweest maar met het opstaan voelde ik me al wel wat beter ! Ik ben naar het weeshuis gegaan en heb daar Eem andere vrijwilliger ontmoet erg aardig meisje Britney uit de USA zei is hier voor 3,5 maanden en was vorige week op Zanzibar wel zitten haar 3,5 maanden er bijna op ze blijft nog 2 weken maar met een andere vrijwilliger is het wel gezelliger! Ook kon Britney mij meer vertellen over hey weeshuis en de kinderen erg leuk om meer info te krijgen hierover. Vandaag waren er erg weinig kinderen bij het weeshuis want het is een nationale feestdag ze vieren de eerste president van Zanzibar als ik het goed heb. Deze dag mochten we de kinderen geen les geven en hebben we gezellig met de kinderen gespeeld. Omdat het een feestdag wad zijn we eerder bij het weeshuis weggegaan om half1 en ben ik daarna met 4 andere vrijwilligers van mijn huis naar een zwembad in de buurt gegaan heerlijk even genieten en niks doen haha.

Dag 9:

Vandaag ben ik niet naar het weeshuis gegaan want ik was ziek :( ze adviseerde me om thuis te blijven want ik wilde heel graag toch naar het weeshuis gaan jammer genoeg was ik echt niet lekker en ben ik in me bedje blijven liggen en heb de directeur gebeld dat ik ziek was gelukkig voelde ik me s avonds alweer een stuk veter en verheugde me alweer op de volgende dag in het weeshuis !

Dag 10:

  • 10 April 2014 - 15:56

    Tante Con:

    Lieve Fleur,
    Hier weer even een berichtje. Balen voor je dat je niet lekker was, hoop dat het nu weer beter met je gaat.
    Oom Gerard en ik willen je hele fijne dagen toewensen op je eerste SAFARI!!!
    Geniet ervan.
    Dikke kus van ons

  • 10 April 2014 - 20:10

    Opa En Oma:

    Hoi Fleur,

    Wat heerlijk dat je het naar je zin hebt en geniet er van!
    Met ons gaat het goed. Opa heeft een nieuwe bril. Het is nu weer zo'n knappe vent joh :).
    De foto's die ik van pa en ma gezien heb zijn erg leuk en die schattige bruine snoetjes. Maar jij moet niet bruiner worden hahaha. Vrijdag ga je op safari. Fleur, geniet er van. Wij vonden het in Zuid-Afrika heel erg mooi.
    Fleur kan je goed opschieten met de meisjes op de kamer, en doen jullie veel samen?
    Je moet ook zelf wassen. Als je niet genoeg hebt dan kom ik mijn was ook wel even brengen. Was dat maar waar !! Wat zou ik graag om de hoek kijken.
    Nu wat anders:
    Kunnen jullie daar nog wel een oma gebruiken daar?
    Dan kom ik koken voor jullie en wil ik ook nog wel de was doen.
    Als het stadje niet erg ver weg is dan kan ik daar de boodschappen voor jullie wel doen daar. Of is er geen Albert Heijn of HEMA daar?

    Lieverd ik had je wel voor drie maanden knuffels meegegeven maar nu nog één extra van Opa en van mij !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Vrijwilligerswerk Tanzania

in een weeshuis werken

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2014

Week 10

10 Juni 2014

Week 9

30 Mei 2014

Week 8

21 Mei 2014

Week 7

21 Mei 2014

Week 7
Fleur

Actief sinds 18 Maart 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 5596

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Tanzania

Landen bezocht: