Week 9 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Fleur Brenk - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Fleur Brenk - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Fleur van Brenk

Blijf op de hoogte en volg Fleur

10 Juni 2014 | Tanzania, Arusha

Week 9:

Pole, betekent sorry in Swahili ik loop een beetje achter met mijn blog dus ik heb veel te vertellen!

Maandag was het weer tijd voor het weeshuis!
De andere vrijwilligers waren nog op safari dus had ik het weeshuis lekker voor mezelf. Vandaag ben ik met 7 kinderen en Aston en een jongen die helpt in het weeshuis (Benton) naar lake duluti geweest. Wat was dit leuk en wat hebben de kinderen genoten! Aston had de 7 kinderen uitgekozen die mee mochten want ik Vond het lastig om dit te doen dus liet ik het aan Aston over. Om 9 uur vertrokken we met het clubje naar lake duluti, we kregen een lift van een safari jeep dit vonden de kinderen helemaal geweldig in een safari jeep zitten dus hier begon het feest al.
Aangekomen bij de stop voor lake duluti waren de kinderen niet meer te houden en liepen zo snel als ze konden naar de poort om bij lake duluti te komen. Hier aangekomen heb ik betaald voor iedereen om binnen te komen en daarna hebben we met de kinderen spelletjes gedaan en liedjes gezongen en lekker bij het meer gezeten. Ik kon het niet laten om voor de kinderen en Aston en Benton frisdrank te kopen en ik heb nog nooit iemand zo blij gezien met frisdrank als deze kinderen de glimlach op hun gezichtjes kon niet breder. Na de frisdrank was het natuurlijk ook tijd voor een koekje voor iedereen dus speelde ik weer een beetje voor Sinterklaas en wat was dit het waard ! De kinderen hebben het geweldig gehad ! En op weg naar de dala dala om terug te gaan naar het weeshuis hebben ze me wel honderd keer bedankt voor alles zooo schattig en wat maken die blije kinder gezichtjes mij nog gelukkiger !

Dinsdag:
Vandaag waren de andere vrijwilligers weer terug van safari en dus weer in het weeshuis. Ik was vandaag lekker vroeg in het weeshuis dus in het begin nog lekker alleen met de kinderen. Sommige kinderen beginnen me nu zelfs mama fleur te noemen erg schattig.
Na even een kwartiertje gespeeld te hebben met de kinderen (vooral geschommeld want dit is wel het allerleukste vinden de kids) ben ik met de les begonnen. Ik ben begonnen met de kaarten waar ik eerder over heb verteld waar je een plaatje van een appel ziet en op de achterkant van het kaartje staat dan appel geschreven in het Engels. Gister heb ik met een lokale vrijwilliger het woord in Swahili onder elke kaart gezet zodat de kinderen beter Engels begrijpen en beter leren. Dit ging erg goed en alle kinderen deden enthousiast mee en wanneer ik een woord in Swahili verkeerd uitsprak corrigeerde de kinderen mij dat was erg grappig en gingen mij dan Lesgeven!
Na de kaarten ben ik rekenen gaan doen met de kinderen dit probeer ik elke dag te doen. Want zo leren de kinderen het beter merk ik en de kinderen vinden rekenen erg leuk !
Na de rekenles ben ik met Halima een kindje van het weeshuis naar het ziekenhuis gegaan omdat ze erg veel buikpijn had en zij is hiv positief dus wilde ik zeker weten dat ze oke was. In het ziekenhuis bleek dat ze een parasiet heeft dus heeft de dokter medicijnen gegeven en hopelijk gaat het snel weer beter met haar.

Woensdag:
Vandaag ben ik met Ellie (meisje van mijn huis) naar cradle of love geweest. Dit is een babyweeshuis waar ze albino baby's hebben. Dit was erg goed om te zien heel anders dan neema house het andere babyweeshuis. Dit weeshuis was een stuk armer en minder westers dan neema house. Erg leuk om de albino baby's te zien helaas mochten we ze niet vasthouden of bij de baby's in de buurt komen want 1 van de baby's was ziek dus mocht er niemand van de bezoekers bij komen. Wel het verhaal of de albino baby's maakt me erg verdrietig. Er is speciale beveiliging in het weeshuis omdat de maasai mensen albino baby's doden omdat ze denken dat het slechte geesten zijn. Maar gelukkig zijn de baby's daar veilig. Ook hadden sommige baby's littekens omdat ze ergens zijn achtergelaten in een riool pijp zo sneu. Ook was er een gehandicapten baby/peuter in het weeshuis en daar weten ze niks van hem. Ze weten niet hoe oud hij is weten niet wat zijn "echte" naam is helemaal niks zo triest om dat te horen :(
Ook waren er wilde apen in de tuin van het weeshuis erg leuk om dit te zien en de kinderen vonden dit helemaal geweldig! Toen het tijd was voor de middag slaap voor de kids zijn wij naar huis gegaan met weer een ervaring rijker!
S avonds was het tijd om afscheid te nemen van 2 vrijwilligers uit mijn huis! Ze vliegen dezelfde tijd als ik op 1 juli en met dezelfde luchtvaartmaatschappij turkisch airlines !


Donderdag:
Weer een nieuwe dag voor het weeshuis! En wat een shock vanochtend aan de ontbijttafel! Daar zaten de 2 vrijwilligers waar we gisteravond afscheid van namen. Hun vlucht bestond niet volgens de mensen van het vliegveld dus zijn ze weer terug gekomen midden in de nacht ! En hebben ze een nieuwe vlucht moeten boeken, dus ik hoop dat mijn vlucht wel gewoon.
Vandaag ben ik in de middag naar het weeshuis gegaan omdat ik in de ochtend erg duizelig was dus even rustig aan gedaan maar in de middag voelde ik me weer prima dus ben ik naar het weeshuis gegaan want ik wil geen dag missen ! Lekker gespeeld met de kids en gedanst en gezongen! S avonds was het weer tijd voor social Night en daarna bed time !

Vrijdag:

Nieuwe dag in het weeshuis. Gister was de laatste dag van de andere vrijwilligers dus was ik vandaag weer lekker alleen ! Lekker les gegeven en spelletjes gedaan een soort tikkertje en de kinderen vonden het geweldig! Ook ben ik weer naar het ziekenhuis geweest met halifa want zij heeft allemaal kleine rondjes boven op ze hoofd in een lichte kleur en dat zag er niet echt fijn uit! Helaas heeft ze ringwormen en heeft de dokter haar crème hiervoor gegeven en moet het daarmee overgaan!

Zaterdag:

Vandaag zijn we met een groepje weer naar het cultuur museum gegaan hier hebben we lekker koffie gedronken en daarna lekker rondgelopen en genoten van alle kunst echt een groot museum is dit ! Daarna zijn we naar huis gegaan en zijn we uit eten gegaan naar een lokaal restaurant. Tanzaniaanse/Indiaanse keuken was erg lekker !
Daarna zijn we naar een club gegaan( mango tree) waar een feest was waar we voor uitgenodigd waren leuk om hier te zijn maar om 1 uur was ik zo moe dat ik naar me bedje wilde dus ben ik met een ander meisje van ons huis naar huis gegaan en lekker geslapen!

Zondag:

Vandaag ben ik met 2 meiden van ons huis naar snake park geweest ! Spannend !!!! Erg leuk om dit te zien maar ook een beetje eng wat veel engen slangen leven er in Tanzania !!!! Ook heb ik een slang vast gehouden voor 5 seconden want ik vond het doodeng haha ook heb ik een schildpad vastgehouden en wat zijn die zwaar zeg !!! Ook was er bij het snake park een maasai museum leuk om dit te zien en om meer te weten te komen over de maasai hoe zij leven !

  • 10 Juni 2014 - 15:54

    Tante Con:

    Hoi Fleur,

    Wat heb je weer een hoop meegemaakt. Wat zal je genoten hebben van al de glunderende kopjes toen zij frisdrank en wat lekkers van je kregen.

    Maar nu even over je vlucht. Als je nu in een keer in Arusha bent, ga dan even naar een lokaal reisbureau en vraag even of ze je vlucht willen herbevestigen, dit hoeft altijd meer, maar dan weet je in ieder geval dat je op de lijst staat. Mochten zij dit niet willen doen, dit gebeurd ook, vraag dan even het telefoonnummer van Turkish airlines in Tanzania, dan kun je ze zelf even bellen.
    Mocht dit niet gaan dan vraag je aan je vader of hij dit in Nederland wil doen. Hij heeft ook je reserveringsnummer dus dat moet ook kunnen.

    Gaat nu voor je opschieten dat je weer naar huis komt. Wat ga je de laatste paar dage nog doen??
    Ga je nogmaals op safari of toch maar niet meer.

    Nou Fleur,
    groetjes en dikke kus van
    Oom Gerard en tante Con

  • 17 Juni 2014 - 21:25

    Coby Sluis:

    Hoi Fleur.
    Wat heb je weer een leuk verslag gemaakt van al je belevenissen in het weeshuis en met de kids
    wat zullen die je missen als je weer thuis bent. En ik denk dat jij het zelf ook wel zal missen want alles
    is hier natuurlijk weer heel anders dan daar. Ik zou zeggen geniet nog een paar weekjes van die kinderen en
    de omgeving en kom terug met een hele grote schat aan ervaring en voldoening.
    Heel veel liefs van Coby en Theo Sluis en een hele prettige terugreis naar Nederland.
    We zien je wel weer als je thuis bent. xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Vrijwilligerswerk Tanzania

in een weeshuis werken

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2014

Week 10

10 Juni 2014

Week 9

30 Mei 2014

Week 8

21 Mei 2014

Week 7

21 Mei 2014

Week 7
Fleur

Actief sinds 18 Maart 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 5568

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Tanzania

Landen bezocht: