Paasweekend - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Fleur Brenk - WaarBenJij.nu Paasweekend - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Fleur Brenk - WaarBenJij.nu

Paasweekend

Door: Fleur van Brenk

Blijf op de hoogte en volg Fleur

22 April 2014 | Tanzania, Arusha

Zo daar ben ik weer met nieuwe verhalen en avonturen. Dit weekend was het natuurlijk Pasen dus was er veel gesloten. Goede vrijdag ben ik naar het weeshuis geweest en hebben we een afscheid feestje gehad van Brittany omdat het haar laatste dag was. Erg jammer dat ze weg gaat ! Ik ben niet zo lang gebleven omdat ik erge buikpijn had. Thuis heb ik wat uurtjes geslapen en ben daarna even de stad in gegaan om internet te hebben en iedereen weer te spreken. Ook was het echt balen dat het regende iedereen was daardoor chagrijnig. Alles ging vroeg dicht in de stad omdat het een feestdag is dus ben ik naar huis gegaan en spelletjes met de andere gedaan gegeten en vroeg me bed in gegaan om snel op te knappen. De volgende dag konden we lekker uitslapen omdat we niet naar ons werk hoefde maar ik was vroeg wakker. Het regende weer maar dat mag de pret niet drukken ;) ik heb lekker ontbeten en een boek gelezen op het balkon rond half 12 werd het droger en ben ik met 2 andere meiden naar de stad gegaan. Gelukkig was het toen droog en erg benauwd en heb ik met thuis gesproken. En jullie reacties op mijn andere verhalen erg leuk om jullie reacties te lezen en om te zien dat jullie mijn verhalen lezen. Na de stad moest ik optijd thuis zijn omdat ik met kat en Julia naar de kerk ging voor Pasen. Thuis aangekomen moesten we allemaal haasten en toen belde de vrouw waarmee we naar de kerk zouden gaan dat het niet door ging maar dat er zondag ochtend wel kerk was.
Ineens hadden we weer tijd over dus zijn kat en Julia naar de supermarkt gegaan om ingrediënten voor een paas toetje te halen en hebben we dit met ze 3e in elkaar geflanst. We hebben chocolade gesmolten met en hierbij cornflakes en pindakaas gedaan en dit alles goed door elkaar roeren en in de vriezer gezet. Het resultaat mocht er wezen het was heerlijk !!! Klinkt misschien niet zo lekker maar het was super een soort snicker smaak. Dit hebben we na het eten heerlijk met ze alle opgegeten. Na het dessert hebben we spelletjes gedaan maar halverwege de avond viel de stroom uit dus konden we geen spelletje meer doen. Toen hebben we een kaars gevonden die aangestoken en gezellig veder gekletst en daarna gaan slapen.
Zondag morgen zijn we naar de kerk geweest wat geweldig was dit zeg !! De kerk hier is 1 groot zang en dans feest en een koor echt geweldig ! Iedereen ging echt uit ze dak en wij als nieuwe leden werden naar voor geroepen om ons te verwelkomen echt geweldig! Na de kerk zijn we naar de hotsprings gegaan dit was een hele toer om daar te komen het ligt buiten arusha en het duurt 2 uur om daar te komen. Eerst moesten we een uur in een bus zitten en daarna een uur in een tuktuk nou wat een hilarische rit was dat zeg ! Toen waren de mannen van de tuk tuk ook nog verdwaald en elkaar kwijt nou dat overkomt ons weer hahaha echt te hilarisch en ook zijn we vast geraakt met de tuk tuk in de modder duurde ook weer even voordat we veder konden. En we dachten allemaal komen we ooit nog wel bij de hotsprings of thuis want we waren echt in de middle of de jungle! Na dat we elkaar weer gevonden hadden kwamen we eigenlijk aan bij de hotsprings! Nou dit was het 2 uur rijden verdwalen echt waard. Wat een geweldige plek en heerlijk zwem water. Hier hebben we 2 uur doorgebracht met zwemmen echt heerlijk. Daarna weer 2 uur terug om in arusha terug te komen en toen was het al 7 uur en donker. Dus hadden we een taxi gebeld en die heeft ons thuis gebracht en onderweg hebben we Een heerlijke hamburger gegeten !!!! Thuis aangekomen was iedereen kapot en zijn lekker ons bed in gegaan !

  • 22 April 2014 - 13:01

    Sanne:

    Fleur, wat gaaf om allemaal te lezen! Nu al een ervaring om nooit te vergeten lijkt me. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Vrijwilligerswerk Tanzania

in een weeshuis werken

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2014

Week 10

10 Juni 2014

Week 9

30 Mei 2014

Week 8

21 Mei 2014

Week 7

21 Mei 2014

Week 7
Fleur

Actief sinds 18 Maart 2014
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 5571

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Tanzania

Landen bezocht: