4 daagse Safari !! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Fleur Brenk - WaarBenJij.nu 4 daagse Safari !! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Fleur Brenk - WaarBenJij.nu

4 daagse Safari !!

Door: Fleur van Brenk

Blijf op de hoogte en volg Fleur

16 April 2014 | Tanzania, Arusha

Zo daar ben ik weer met nieuwe verhalen over mijn safari !!!

Op de oriëntatie dag hebben we met een groep van 9 personen een safari geboekt en vrijdag was het dan zover ! Ik was zo benieuwd en vol spanning mijn eerste safari !

Vrijdag werden we om 9 uur opgepikt door de jeep en de guide van de safari. Erg ruime auto en aardige man (Richard). Na alle spullen geïnstalleerd te hebben reden we naar ht Andere vrijwilligers huis om daar de andere vrijwilligers op te pikken. We hadden 2 jeeps voor de groep en ik zat met kat rob en owen in de jeep. Kat en rob zijn van mijn vrijwilligershuis ! Na de andere groep hebben opgehaald kon het grote avontuur beginnen ! Het eerste park waar we heen gingen was lake manyana heel mooi park we reden het park binnen en na 10 minuten al olifanten gezien zo dicht bij echt niet te geloven een mama olifant met een baby olifant. Ook in het park veel apen gezoen en vogel soorten na dit zijn we terug naar het kamp gegaan net buiten het park erg luxe met een zwembad en heerlijk eten wat de kok voor ons had gemaakt. Na het eten spelletjes met de groep gedaan en naar bed gegaan we sliepen in tenten. Deze nacht amper geslapen omdat mijn tent genoot enorm snurkte maar Agh maakt niks uit ik ben me vader gewend met snurken maar rob was veel erger hahah. De volgende morgen om half 7 ontbijt en op naar park Serengeti dit was zo n mooi park echt het lion king plaatje heel veel olifanten wild beest en zebra s en giraffe gezien erg tof ! Na dit alles naar het tenten camp gegaan waar geen Hek ofzo omheen zit en je tussen de heyena s slaapt dood eng haha toen we naar bed gingen zei de guide dat je snachts niet naar het toilet kon gaan omdat snachts de leeuwen hier kwamen drinken dus voor het naar bed gaan goed maar de wc geweest en op heyena jacht gegaan omdat we ze hoorden toen heeft rob me enorm laten schrikken om niks en heb redelijk geslapen. Dag 3 vroeg op gestaan on half 5 om de zonsopgang te zien en de beesten wakker te zien worden ! Zo cool was dit toen mijn eerste leeuw gezien die op nog geen Meter afstand lag echt zo gaaf ! Toen om 12 geluncht en door gegaan naar de gorong gorong krater gegaan hier was het erg koud en bewolkt en heel mooi uitzicht . Ook heel veel roofvogels erg cool. Hier hebben we de tent op gezet en zijn gaan eten en vroeg naar bed gegaan. De volgende dag gingen we het park in van de krater gelijk 8 slapenden leeuwen gezien en luipaarden ook hebben we hier de neushoorn gezien echt de safari was zo n beleving je snapt de verhalen pas als je zelf op safari bent geweest erg leuk !

  • 16 April 2014 - 22:18

    Marga:

    Hoi Fleur, wat een prachtig verslag van jouw eerste safari in Afrika. En leuk dat je zoveel dieren hebt gezien. Ik denk dat je nu ook begrijpt waarom wij zo van Afrika houden. Natuurlijk zie je ook enorme armoede en ellende. Dat doet pijn, vooral omdat het zulke lieve mensen zijn maar tegelijk zo kansloos. Wat zijn we blij dat ons wiegje daar niet stond...Je maakt veel mee, veel contrasten en allerlei emoties. Maar dat maakt deze periode in je leven tegelijk heel bijzonder. Geniet met volle teugen en wees je bewust van de rijkdom waarin je leeft en bent grootgebracht. Goed om t.z.t. te proberen nog iets op te zetten om mensen te helpen. Misschien moet je een project uitkiezen dat je aanspreekt (bestaan hoor!) en daar donaties voor regelen. Afijn, dat is voor later. Nu eerst weer verder met je kids. Dikke kus en lieve groeten van ons xxxx

  • 17 April 2014 - 12:20

    Jacqueline De Jongh (ankertje ):

    he fleur

    heb jij verhaal zitten lezen en wat klink het allemaal gaaf zeg
    ik heb echt respect voor je wat je daar allemaal doet
    toppieee !!!!!!!!!!!!!

    ik blijf je blog volgen via je vader en moeders facebook want ben benieuwd naar de volgende spannende verhalen haha

    succes nog even en wel uit kijken voor die leeuwen he xx

  • 18 April 2014 - 15:05

    Desiree:

    Haaai fleur!
    Ik bem zelf ook in de serengeti geweest en idd ook op zo een tenten kamp met giraffen en hyena's / leeuwen die daar rond je tent lopen.
    Super gaaf dat je ook daar op safari geweest bent!
    Ik lees je verhalen altijd met plezier.
    Liefss vanuit den haag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Vrijwilligerswerk Tanzania

in een weeshuis werken

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2014

Week 10

10 Juni 2014

Week 9

30 Mei 2014

Week 8

21 Mei 2014

Week 7

21 Mei 2014

Week 7
Fleur

Actief sinds 18 Maart 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 5574

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Tanzania

Landen bezocht: